Se dig omkring.

Snälla människor, se er omkring. I dagens samhälle är det lättare att klaga på andra, bedöma deras beteende & fel än att se dina egna brister. Innan du uttalar dig själv om någon annan, granska dig själv noggrant. Kolla hur människor faktiskt ser på dig, är du så som du skulle vilja att dem är? Bemöter du dem på samma sätt som du vill att dem bemöter dig? Jag tror inte det. Att inse sina egna fel är en svaghet vi människor har, det är enkelt att klaga på hur tröjan sitter tajt eller finnarna i pannan, men beetendet är det inte ofta vi granskar.
Jag tänker inte uttala mig om att alla människor är så, för jag vet att det är väldigt många som tänker på sitt beteende, men lova mig en sak.
Tänk på dig själv nästa gång, kan du göra någonting själv för att förbättra situationen innan du uttalar dig.